-
.::Tibia::.
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj
Forum Strona Główna
->
Poradniki
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
NIE
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie GMT
Skocz do:
Wybierz forum
Real Tibia
----------------
Informacje na bierząco
Poradniki
----------------
Poradniki
Komentarze
Na jakim lvlu i gdzie expic
Kilka rad na dobry początek
Lootowanie jak? i gdzie?
Open Tibia Server
----------------
Rozmowy o OTS
Skrypty OTS
Prezentacja Map
Map Editory
Silniki do OTSów
Inne
----------------
Grafika
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
Zoimke
Wysłany: Śro 19:57, 23 Sty 2008
Temat postu:
Kopia z tibi.pl znam duzo pradnikow ale ten to kopia
Bambus
Wysłany: Sob 15:56, 18 Sie 2007
Temat postu: Gdzie expic
Ostatnio coraz częściej widać poradniki w stylu "Gdzie expić x postacią z x mlv i x/x skillami?". Ludzi jest coraz więcej, a większość z nich zna tylko pare miejsc, gdzie mogą zdobywać doświadczenie/pieniądze (expowiska). Postanowiłem więc przejąć tą sprawę w swoje ręce i wymienić tutaj jak najwięcej możliwych expowisk (zarówno dla FACC jak i PACC), ze zdjęciami jak się tam dostać i ogólnymi informacjami o nich. Gdy nie ma podanej liczby exp/h, możecie ją ocenić po zakresach poziomów w jakich można tam expić lub ilości spawnów. Zaczniemy od FACC i najniższych leveli:
+ Trolle przy Carlin (8-13lv)
http://i2.photobucket.com/albums/y21.../_1/Carlin.png
Wejście jest w kapliczce na cmentarzu. Jest tam dosyć mało trolli, na dodatek jest to blisko Carlin i pełno tam ludzi (najczęściej noobów) - ale dla upartych można tam trenować. Aby otworzyć drzwi, trzeba użyć do tego klucza 3520. Klucz znajdziemy w skrzyni, w porcie Carlin. Od statku na północ są dwa budynki - jest to ten z lewej. Mapkę z zaznaczonym miejscem znajdziecie tutaj.
+ Trolle pod Ab'dendriel (8-15lv)
http://i2.photobucket.com/albums/y21...Abdendriel.png
http://i2.photobucket.com/albums/y21...bdendriel2.png
To jest chyba najsłynniejsze trollowisko. Jaskinia jest dosyć duża i ma aż 4 piętra, a wszędzie aż pełno trollów (i tylko trollów). Można tu expić do 15lv, chociaż zwykle siedzą tutaj tylko rycerze i paladyni aż nie wytrenują dobrych skilli. Jeżeli szukacie trolli - polecam to miejsce. Znajdują się one na 2 poziomie pod ziemią, na mapce zaznaczyłem drogę. Poza tym potrzeba także klucz 3033, który można kupić od NPC Shirith obok za jedyne 50gp. Aby go kupić, trzeba powiedzieć hi, key, yes.
+ Trolle niedaleko Thais (8-16lv)
http://i2.photobucket.com/albums/y21...k/_1/Thais.png
W tym miejscu znajdziemy także dużo trolli, orców (zwykłych, spearmanów i warriorów). W dalszych miejscach można także spotkać skorpiony i slime. Podobnie jak wyżej, rycerze i paladyni po wyjściu z rooka zwykle się tutaj kierują aby trochę potrenować. Pamiętajcie jednak o tym, że aby wejść pod ziemię należy wziąść ze sobą łopatę na odkopanie dziury.
+ Venore Trolls (8-15lv)
http://i2.photobucket.com/albums/y21...noreTrolls.png
Dobre miejsce dla tych którzy dopiero co wyszli z maina i postanowili zamieszkać na bagnach. Spotkamy tutaj bardzo dużo swamp trolli i parę rotwormów i batów. W jednym z pomieszczeń spawnuje się także ghoul i 2 skeletony, trzeba więc uważać jakby ktoś chciał zlurować ghoula na biednego 8lv druida. Aby wejść do jaskini potrzebna jest nam także łopata.
+ Waspy przy Ab'dendriel (do 20lv)
http://i2.photobucket.com/albums/y21...k/_1/Waspy.png
Kiedyś bardzo mało popularne miejsce, dzisiaj często można spotkać tam kogoś szukającego honey-combów. Niestety waspy cały czas trują, a fooda z nich nie ma, więc zbyt długo tam sobie nie posiedzimy. Exp już chyba lepszy na trollach i na pewno w kopalni na rotwormach, ale tutaj też można expić i potem dobrze sprzedać honey comby (albo je sobie zostawić na addona).
+ Lodowe wyspy - Folda, Senja, Vega (8-30)
http://i2.photobucket.com/albums/y21...k/_1/Folda.png
http://i2.photobucket.com/albums/y21.../_1/Folda2.png
Dosyć popularne miejsce - jest w niej pełno potworów typu trolle, rotwormy, minotaury, a niżej lepsze minotaury i slime (dobre do treningu). Do 20 lvla jest to z pewnością jedno z najlepszych expowisk w tych okolicach. Możemy zrobić tutaj też niezłego loota (mace, swordy, plate shieldy). Jedynym sposobem aby go przenieść na główny kontynent, jest wysłaniem paczką do skrzynki którą znajdziemy na Foldzie, na piętrze +3. Poza tym nie radzę schodzić wam na poziom z lawą - spotkacie tam fire elementale, których lepiej nie spotykać ;] Aby się dostać na wyspę musicie się dostać na tratwę którą zaznaczyłem na mapce. Nią możecie przepłynąć na lodowe wyspy za opłatą 20gp (powrót jest darmowy). Dokładną mapkę ze spawnami znajdziecie w tym poradniku.
+ Rotwormy pod Fibulą (13-25)
http://i2.photobucket.com/albums/y21.../_1/Fibula.png
http://i2.photobucket.com/albums/y21..._1/Fibula2.png
Ostatnio bardzo popularne miejsce, gdyż od Tibii 7.9 zamiast demon skeletonów, pojawiły się tam carrion wormy. Jest to bardzo dobre miejsce dla expa 13-25lv. Niestety, zwykle jest tam nie mało ludzi. Od drabinki można iść też na południe, spotkamy tam parę beholderów (ale to już dla 20+lvli, mając w pogotowiu czar leczący). Aby się do nich dostać trzeba mieć klucz który dostaniemy za aż 800 złota. Kupimy go od NPC Simon the Beggar, mówiąc hi, help, yes, yes, yes, yes. Dokładną mapkę ze spawnami znajdziecie w tym poradniku.
+ Kopalnie krasnoludów (11-60lv)
http://i2.photobucket.com/albums/y21...1/Kopalnie.png
Kopalnie są bardzo dobrym expowiskiem (moim ulubionym ;]). Na -1 i -2 spotkamy mnóstwo dwarfów (zwykłych) i rotwormów, więc jest to doskonały exp do 20 lvla. Na 20 lvlu można zejść na -3 (dwarfy soldiery), lub nawet -4 (soldiery + pojedyńcze guardy). Magowie z 33lvlem lub rycerze i paladyni z dobrymi skillami mogą bardzo dobrze expić już na -5 i -6, gdzie guardów jest już dosyć dużo. Radzę także uważać na lurowane guardy i graczy którzy cię przed nimi blokują (częste na non-pvp)
+ Amazon Camp (13-20lv)
http://i2.photobucket.com/albums/y21...AmazonCamp.png
http://i2.photobucket.com/albums/y21...zonCamp2BK.png
Są trzy Amazon Campy - dwa niedaleko Carlin, i jeden niedaleko Venore. Ten niedaleko Venore jest z pewnością większy, i na nim można by expić nawet do 25lv. Spotkamy na nich Amazonki i Valkyrie, a w niektórych miejscach nawet Witch (spokojnie, nie da się ich zlurować, więc możecie expić nie napotykając ich). Szczęściarze z Valkyrii mogą wylootować nawet plate armora. Z amazonek wypada dużo spearów, więc pallkowie mogą tu nawet skillować.
+ Altar's Lake (3x Beholder)
http://i2.photobucket.com/albums/y21...AltarsLake.png
Jest to małe podziemie z 3 beholderami i paroma ghoulami. Od biedy można siedzieć na tym spawnie i je huncić, gdyż jest dosyć szybki, a beholdery dają trochę expa i loota. Nie zaliczałbym tego miejsca jednak jako główne expowisko do lvli.
+ Dark Cathedral (15lv-50lv)
http://i2.photobucket.com/albums/y21...arkKatedra.png
Niezłe expowisko, porównywalne do PACCowatych (szybki exp, i niezły zarobek). Niestety często jest na nim dużo ludzi. Od 7.9 popularność trochę zmalała gdyż na głównej drodze został dodany spawn GSa, ale są także inne drogi. Na -1 spotkamy smugglerów, banditów, wild warriorów, slime i etc. Na -2 spotkamy już dużo assasinów, dark monków i witchów, przez co w DK można expić bardzo długo. Dokładną mapkę ze spawnami znajdziecie w tym poradniku.
Niestety, nie podam dokładnej drogi do katedry omijając GSa i hunterów - wielu ludzi by się na mnie wkurzyło z tego forum (i nie tylko). Może kiedyś.
+ Elvenbane (15-35lv)
http://i2.photobucket.com/albums/y21.../Elvenbane.png
W tym zamku znajdziemy mnóstwo orców warriorów, minotaurów (zwykłych), elfów (zwykłych), przez co możemy stworzyć tu bardzo potężnego lootbaga. Na samym środku jest spawn minotaura guarda (który jest także na -3) i dwóch orców berserkerów, przez co trzeba często uważać na ich luring. Poza tym jest tu także pojedyńczy spawn huntera i mino archera. Exp zarówno jak loot, jest cudowny. Niestety nie zawsze jest tak pięknie, i często bywa tu dużo ludzi. Do zamku można dojść podziemnym tunelem, którego odkopiemy łopatą.
+ Ancient Temple (10-35lv)
http://i2.photobucket.com/albums/y21...ientTemple.png
Jest to dosyć obszerne miejsce, tuż przy Thais. Można tutaj expić na rotwormach, minosach (daleko pod ziemią jest Mintwallin, miasto minotaurów, o którym napiszę osobno), orkach, cyclopach, czy ghoulach i skeletonach. Z pewnością i niskie i średnie lvle znajdą tu coś do expa.
+ Mount Sternum
http://i2.photobucket.com/albums/y21...untSternum.png
Są to góry na zachód od Thais, w których kryje się bardzo dużo cyklopów. Jest to dobre expowisko dla wszystkich - druidówi i sorców z dobrą różdzką (ale radzę uważać na ludzi, którzy was blokują gdy uciekacie przed cyklopem), palladynów z conajmniej 40 distem i knightów z 65/65. Rycerze mogą expić w podziemiach, gdyż z reguły jest tam mniej ludzi, a cyclopów też tam nie brakuje. Loota raczej nie ma z czego robić, bo halberd za dużo nie wypada, ale zwykle się zwraca (najmniej zyskują tutaj rycerze).
+ Ghostland
http://i2.photobucket.com/albums/y21.../Ghostland.png
Te tereny na zachód od carlin mają w sobie parę fajnych jaskiń gdzie się dosyć miło expi. Na ghostlandzie jest wszędzie pełno skeletonów i ghoulów (oczywiście pod ziemią), dlatego gdzie się nie wybierzemy, możemy zrobić niezłego loota. W pierwszej jaskini na -1 mamy parę respów skeletonów i nietoperzy, więc można tam expić tuż po wyjściu z maina (8-15lv). Na -2 jest dużo ghouli i skorpionów (20-40lv), a na -3 dochodzą do tego jeszcze DSy (30+lv). Jaskinia ta jest szczególnie niebezpieczna na non-PvP, gdzie DSy są lurowanie niemal co chwilę, więc radzę uważać
Jaskinia nr. 2 (20-40lv) jest niemal tak dobra jak pierwsza - dużo w niej skeletonów i ghoulów. Nie ma co prawda tutaj możliwości zlurowania DSa, ale na -2 za schodami jest jeden spawn Fire Devila, i radzę go nie próbować omijać jeżeli nie macie UHa ;]
Jaskinia nr. 3 jest dosyć duża w porównaniu do reszty - ale po rozpoznaniu terenu, również można tu expić na ghoulach, skeletonach czy slimach. W dalszych miejscach można znaleźć DSy czy Giant Spidera. Prowadzą do niego schody, a kiedy już zejdziemy na dół, powrót blokują nam kraty. Jedynym wyjściem jest wtedy zabicie GSa, więc radzę szerokim łukiem unikać to miejsce ;]
Dokładny poradnik o Ghostlandzie, razem z dokładną mapką możecie także znaleźć tutaj.
+ Elf Fortress (30-60lv)
http://i2.photobucket.com/albums/y21...lfFortress.png
Niektórzy mówią Shadowthorn, ale to dosyć rzadko używana nazwa. Spotkamy tutaj bardzo dużo elfów zwykłych i scoutów. We wieży są także 2 spawny dragona, i w niektórych miejscach są spawny arcanistów (lecz nie spotkamy ich podczas normalnego expa). Możemy tutaj expić knightem z jako takimi skillami (60/60+) i UHami albo magiem z różdżką. Na wyższym lvlu jako knight można chodzić także po spawnach smoków i arcanistów, co zwiększy nam exp i loot.
+ Mintwallin (30+lv)
http://i2.photobucket.com/albums/y21...Mintwallin.png
To miasto minotaurów, to jest po prostu kopalnia loota. Aż roi się tu od minotaurów, z których co chwile wylatują takie itemy jak sword, mace, plate shield, brass helmet, chain armor, battle shield, crossbow, brass armor i do tego mając obsidian knife, zdobędziemy dużo skóry minotaurów. Expić tu mogą wszyscy - rycerze (65/65+, 30lv z UHami), paladyni czy magowie z summonami (np. fire devil, monk). Polecam też na początku zlurować 2 mino magi na 2 piętro jakiejś wieży, przez co nie będą one się respić i przeszkadzać nam podczas expa. Bardzo przydałby się tutaj zrobiony Postman Quest, aby móc wysłać loot mailboxem który jest w mint. Można oczywiście przenieść go do Thais - ale zajmie to bardzo dużo czasu, gdyż droga do mintwallin jest bardzo długa (jest on na -8 piętrze). Mapkę z drogą jak dojść do miasta minotaurów, znajdziecie tutaj.
+ Plains of Havoc (35lv+)
http://i2.photobucket.com/albums/y21...insofHavoc.png
Bardzo popularne miejsce - można tu expić na wiele sposobów. Znajdziemy tutaj dużo mino guardów i archerów, cyklopów, ghouli, skeletonów, DSów, orków, a także dragony czy giant spidery. Knightowi pozostaje raczej expienie tylko po tych pierwszych potworkach (70/70, 35lv), paladyni i magowie na wyższym lvl (60~) mogą zabijać także z dystansu smoki i giant spidery. Legenda do mapki:
1 - dużo mino archerów, guardów oraz cyklopów.
2 - ghoule i skeletony
3 - dużo orków, w tym berserker i jeden leader
4 - pod ziemią jest jaskinia (uwaga na dosyć ścisłe korytarze), w której jest pełno DSów (no, bez przesady )
! - spawn 3 GSów, trzeba uważać na niego lub obejść go okrężną drogą gdy idziemy do punktu 4
+ Black Knight House (bramka 50+lv)
http://i2.photobucket.com/albums/y21...zonCamp2BK.png
Klucz do drzwi znajdziemy w krzakach tuż za domkiem. W środku możemy znaleźć pare wyvern (bramka 50+lv) i dużo beholderów, przez co możemy na nich expić około 30lv. Główną jednak atrakcją tego miejsca jest jedyny spawn Black Knighta w całej Tibii, do którego się dostaniemy teleportem na samym końcu podziemi. Jest to więc miejsce dla wspólnych huntów z blokerem. Możliwe kombinacje - knight (potrzebna exeta res) + mag (exori mort); knight + pall.
+ Hellgate (Elder Beholders) (40+lv)
http://i2.photobucket.com/albums/y21...1/Hellgate.png
Są to ogromne podziemia, ja chcę jednak wymienić tylko główną jaskinie gdzie możemy znaleźć pełno elder i zwykłych beholderów, DSów i ghoulów. Elder Beholdery potrafią zaskoczyć nawet niezłym combem, dlatego nie zalecam tutaj zaglądania przed 40lv. Jest to miłe expowisko dla palladynów, i być może także sorców & druidów. Rycerze nie mają tutaj zbytnio czego szukać - elder beholdery summonują pełno crypt shamblerów, które podczas ścigania eldera zadałyby nam bardzo dużo dmg. Drogę jak dojść do tego miejsca (która jest dosyć długa), możemy znaleźć w tym poradniku. Ja chciałbym jeszcze dodać, że aby w ogóle wejść do Hellgate, trzeba mieć klucz który można kupić za 5k (!) od NPC Elathriel tuż obok drzwi.
+ Draconia (Dragons)
http://i2.photobucket.com/albums/y21...1/Draconia.png
Dosyć milutkie miejsce dla palladyna - spawnuje się tutaj trochę dragonów, i jest bardzo dużo miejsca do uciekania. Palladynów próbujących expić tutaj na dragach, czeka nas jednak dosyć długa droga prowadząca przez Hellgate (patrz wyżej). Nie opisze jej tutaj, gdyż: 1) nie o tym jest poradnik, 2) zbyt dużo miejsca i czasu by to zajęło 3) jest to już napisane. Dokładny opis drogi możecie znaleźć tutaj, w opisie Draconia Questu.
+ Venore Dragon Lair (Dragons, DLs)
http://i2.photobucket.com/albums/y21...DragonLair.png
Jeden z trzech Dragon Lairów. Chcesz pójść z kumplami na DLe? A może chcesz poprostu poexpić na dragach z DSami? Przyjdź tutaj - roi się tutaj od dragonów, a w niektórych miejscach spotkasz nawet dragon lorda.
Poza tym dokładną mapkę ze spawnami możecie znaleźć w tym poradniku.
+ Orc Fortress
http://i2.photobucket.com/albums/y21...rcFortress.png
Doskonałe miejsce dla knightów z 80+lv i dobrymi skillami. Bardzo dobry exp, i kasa zwykle także się zwraca. Można tu także 50lv sorcem z np. monkami + vis. Spotkamy tutaj wszystkich orków jakie istnieją w Tibii. Na północ od Orc Fortress spotkać można tylko najsłabszych orków, ale droga do niego prowadzi przez obóz orków gdzie jest m.in. zerk i leader, więc raczej nie spotkamy tam low lvli. Dokładną mapkę ze spawnami znajdziecie w tym poradniku.
Mało wam? Nadal nie wiecie gdzie expić, a wszystkie powyższe expowiska są zajęte? Pozostaje więc wam kupno PACCa, a dla tych którzy go już mają, opiszę teraz wiele expowisk na płatnych terenach.
PACC
+ Trolle i Gobliny - Edron (8-15lv)
http://i2.photobucket.com/albums/y21...llsGoblins.png
Obydwie jaskinie mają w sobie pełno tych słabych potworów, więc jest to idealne miejsce do expa tuż po wyjściu z rooka jako PACC. Spawny są tuż obok siebie, więc exp leci bardzo szybko, i na dodatek jest tam dosyć mało ludzi. Aby wejść na zach. część wyspy gdzie są obydwie jaskinie, trzeba przejść podziemnym tunelem, do którego wejście znajdziemy w płd-zach. wieży Edron.
+ Rotwormy - Darashia (11-25lv)
http://i2.photobucket.com/albums/y21...y-Darashia.png
Bardzo dobre miejsca, za równo do treningu, jak i do expa. Jaskinie co prawda są dosyć małe - ale rotwormy respią się szybko i jest ich bardzo dużo. Na -2 spotkamy także carrion worma. Przy parogodzinnym huncie opłaca się zrobić także lootbaga ze swordów (25gp) i mace (30gp).
+ Minosy Darashia (pierwsze piętra - 8-25lv, od -1: 30-60lv)
http://i2.photobucket.com/albums/y21...arkPyramid.png
Jest to malutka piramida, mająca aż 7 poziomów. Na 4 pierwszych (-1,0,1,2) spotkamy tylko zwykłe minotaury, więc może to być dobry exp na samym początku gry. Potem powoli można już schodzić na niższe piętra, gdzie spotkamy guardy i archery. Jest także tutaj skrzynka (wymagany Postman Quest), przez co możemy szybko przenieść naszego lootbaga do miasta.
+ Larvy, Scaraby, Ancient Scaraby
http://i2.photobucket.com/albums/y21...Larvowiska.png
Któż mógłby nie znać tych miejsc? Na -1 aż roi się od larv, przez co można tam wyciągnąć nawet do 18k/h. Cały czas z nich wypada mięso, można więc sobie zrobić baga aby mieć co do jedzenia w dp. Na larvach można expić nawet do 30lv, mimo że są tak słabe jak rotwormy. Na -2 i -3 jest także dużo scarabów, przez co expią tam zwykle rycerze i ew. magowie z monkami/DSami. Scaraby także zostawiają dużo mięsa, złota i czasami wypadnie jakiś klejnot. Magowie z 80+lv mogą nawet szybko (ale z waste) poexpić na -4, gdzie znajdują się ancient scaraby.
+ Tombs
http://i2.photobucket.com/albums/y21...k/_1/Tombs.png
Chyba najpopularniejsze expowiska dla PACC. Krypt jest aż 8. Wejście trzeba znaleźć łopatą, kopając piasek. Na -1 zwykle można znaleźć skeletony, ghoule, larvy, beholdera, mumie, a w niektórych także crypt shamblera czy scaraby. Jest to dobre miejsce dla sorców z WoD, druidów z MR lub VR, paladynów z distem powyżej 40 oraz knightów z 50/50. Na -2 jest to samo, tylko że więcej + ghosty, stalkery, w niektórych miejscach nawet fire devil czy vampire. Na -2 i -3 (ale przed tp) potrzebne już są summony u magów (jeżeli chcecie bez waste na mf), UHy u knightów, i oczywiście już lepsze skille. Aby zejść na niższe poziomy, trzeba mieć ze sobą scarab coina, dzięki któremu możemy się przedostać przez teleport. Tam możemy już spotkać dużo więcej ghostów/stalkerów, vampów oraz necro. Gdzieniegdzie spotkamy także djinny, liche czy FE.
+ Laguna Islands - Żółwie (dla rycerzy)
http://i2.photobucket.com/albums/y21...unaIslands.png
3 Wyspy Laguna i ich podziemia, to po prostu raj dla knighta. Dla reszty profesji to raczej za dobre expowisko nie jest, gdyż żółwie mają dobry arm i dużo hp w porównaniu do expa (a każdy cios palla i maga kosztuje). Wchodząc na -2 i -3 spotykamy coraz więcej Thornbacków, na które już będzie potrzebne 65/65, a na najniższych poziomach spotkamy blood craby. Na powierzchni jest dużo toadów które walą z trucizny za 10-20 i są bardzo szybkie, dlatego powinniśmy to je zabijać tam w pierwszej kolejności. Lepszym rozwiązaniem jest także wzięcie manafluidy niż UHy - zwykle opłacalniejsze i na dodatek podwyższymy sobie mlv.
+ Trapwood - Dworcs
http://i2.photobucket.com/albums/y21...1/Trapwood.png
Dobre miejsce dla rycerza i paladyna - te małe potworki nam prawie nic nie robią, a my je zabijamy jednym ciosem. Warto wziąść ze sobą dużo lekkiego jedzenia, gdyż dworci nie zrzucają żadnego jedzenia. Mogą także tutaj expić magowie z monkiem, w międzyczasie robiąc runki. Powinno tu się wam zwracać bez problemu - kasy wylatuje dosyć dużo, i do tego czasami jakieś bast skirty, hunting speary, ripper lance czy tribal maski (które można sprzedać u NPC w Port Hope za dosyć niezłą cenę). Jako rycerz radzę do 50~lv mieć ze sobą dwarven ringa, gdyż voodomastery potrafią upijać, dodać sobie haste a na końcu zrobić się niewidzialnym. Co dziwne - na tych słabych potworkach można siedzieć nawet 70ek, gdzie możemy wyciągnąć stąd 6k/h zarobku. Na -3 radzę uważać, gdyż mogą tam występować crypt shamblery/tarantule.
Poza tym dosyć szczegółowy poradnik poświęcony tylko dworcom razem z mapką jaskini możecie znaleźć w tym poradniku.
+ Nargor - Piraci (27+lv)
http://i2.photobucket.com/albums/y21.../_1/Nargor.png
Dosyć dobre expowisko. Na +1 i +2 magowie poradzą sobie z monkami pomagając wandem/rodem i co jakiś czas visem. Pallkowie i rycerze muszą mieć dosyć dobre skille (coś koło 65-70), aby piraci nie zadawali zbyt dużo dmg. Na +1 spotkamy dużo marauderów i gdzieniegdzie cutthroaty. Na wyższych piętrach powoli pojawiają się buccaneery a na +4 nawet corsair. Powinno się zwracać - piraci zostawiają bardzo dużo złota, do tego addon items i treasure maps.
Można także latać po piętrach pod ziemią - rycerze między +1 a -2 zabijając slimy, tarantule, ghoule i pirate skeletony. Magowie do tego mogą zabijać pirate ghosty za które dostajemy aż 250 expa i często z nich spada spike sword/stealth ring/red robe.
+ Drefia (płd. czesc (13-25lv), necro, vamp hell)
http://i2.photobucket.com/albums/y21.../_1/Drefia.png
http://i2.photobucket.com/albums/y21..._1/Drefia2.png
Drefia to mały teren przy morzu na zachód od Darashi, oddzielony górami od pustyni. Mieszka tam wiele nieumarłych potworów. Dzieli się ona na południową i północną część. Na południowej można expić już na małych lvlach - są tam skeletony, ghoule, skorpiony czy beholdery. Bardzo rzadko tam kogoś widać, więc jak roty i larvy są zajęte, można tutaj skoczyć poexpić.
Jeżeli chodzi o północną część, na nią żeby wejść trzeba po parcelach czy czymś takim (można także użyć czaru Levitate, lub zejść podziemnym wejściem, ale wtedy napotkamy więcej niepotrzebnych potworów). Na powierzchni jest pełno stalkerów, przez co nie ma nawet mowy o expieniu tutaj. Ale wchodząc do podziemi przez schody w większym budynku (który oczywiście jest cały zniszczony jak cała reszta). Miejcie włączonego stealth ringa, lub utana vid gdy tędy przechodzicie, gdyż pełno tu DSów. W podziemiach jest parę respów necro na których można siedzieć i expić (najlepiej z DSami). W Vamp Hellu aż roi się od Vampirów, więc radzę bardzo uważać pokolei i je lurować. Można expić tutaj z blokerem + summony (np. Fire Devil), albo z bardzo dobrym distem expić tutaj samemu.
+ Culty - Vandura (30+lv)
To miejsce raczej tylko i wyłącze dla magów z DSami, gdyż kulty i witche zadają ogromne obrażenia z ognia. Może się nam tu nieźle opłacić, jednak uprzedzam że pirate vodoo dolle i volcanic rody ostatnio jest bardzo trudno sprzedać (dużo sprzedawców, małe zapotrzebowanie).
+ Cyclopolis (30+lv)
http://i2.photobucket.com/albums/y21...Cyclopolis.png
http://i2.photobucket.com/albums/y21...yclopolis2.png
Doskonałe miejsce do expa dla wszystkich profesji. Znajduje się tu pełno cyklopów i dwarf guardów, przez co można bardzo dobrze expić tutaj paladynem (65+ dist), rycerzem (70/70) czy magiem z dobrą różdżką. Cyclo jest dosyć duże, i będąc w 3 i tak exp będzie leciał dosyć szybko.
+ Banuta - Apes (Malpy, 50+lv)
Jest tutaj ogromny zarobek - dużo kasy i ape fury które sprzedamy za około 1k/each. Rycerzem musimy tutaj mieć jednak dosyć wysokie skille (conajmniej 75, polecane 80+), można także tutaj latać z monkami. Radzę uważać gdzie chodzimy i unikać środkowej części miasta, gdzie spotkamy merkliny.
+ Ramoa (40+lv)
http://i2.photobucket.com/albums/y21...k/_1/Ramoa.png
Na tej wyspie aż roi się od bonebeastów. Zrzucają one do 90gp, i można z nich pozbierać dosyć dużo hardened bones na addona, ale i tak rzadko to się opłaca - chyba że zrobimy lootbaga z p-armorów i je sprzedamy. Radzę także uważać na GSa na samym środku wyspy. Poexpić można tutaj właściwie tylko z visa, przydatny tutaj także jest bloker.
+ Edron Dragon Lair
http://i2.photobucket.com/albums/y21...DragonLair.png
Jeden z trzech Dragon Lairów. Chcesz pójść z kumplami na DLe? A może chcesz poprostu poexpić na dragach z DSami? Przyjdź tutaj - roi się tutaj od dragonów, a w niektórych miejscach spotkasz nawet dragon lorda.
+ Ankrahmun Dragon Lair
http://i2.photobucket.com/albums/y21...DragonLair.png
Jeden z trzech Dragon Lairów. Chcesz pójść z kumplami na DLe? A może chcesz poprostu poexpić na dragach z DSami? Przyjdź tutaj - roi się tutaj od dragonów, a w niektórych miejscach spotkasz nawet dragon lorda.
+ Hero Cave (dla solo 65+lv)
http://i2.photobucket.com/albums/y21...1/HeroCave.png
http://i2.photobucket.com/albums/y21.../HeroCave2.png
Poza tym że w tych podziemiach jest wiele questów i są demony, jest tutaj także dużo miejsc z Hero. Poza wspólnymi huntami z blokerem, można expić tu na 70+lv używając exori mort. Jeżeli już chodzi o expienie z mortem - przy Hero zaznaczonym na drugim rysunku, można stać tuż obok grobu - ze wszystkich orc shamanów, priestessów, dsów respić będzie się tylko Hero. Wiedźcie też, że po drodze do Hero lepiej mieć ze sobą stealth ringa/utana vid (huntery, DSy etc), i uważać na 3 dragony które się respią w dziurze na -4. Tam gdzie jest znak "#!#" są schody na dół, gdzie respią się 2 Hero, a ciut dalej także Warlock, więc jeśli chcesz tam expić, to uważaj na Warlocka.
+ Chor - Lizards (70?+lv)
Oprócz głównej wioski Chor, jest przed nią także mały półwysep gdzie znajdziemy tych lizardów z 15, i nie ma tam snakechammerów które walą po 60~ i summonują pełno cobr. Tam można expić dużo wcześniej - jednak jest tam dosyć niski exp/h. Jeżeli chodzi o samą wioskę - to żebyśmy sobie tam poradzili i było dosyć opłacalnie, polecane wysokie skille, i dobre eq w przypadku knighta. Paladyni także myślę że sobie tutaj poradzą, jednak jeżeli chodzi o magów, nie będzie się tutaj zbytnio opłacać. Dla chętnych można zrobić tutaj loota ze scale i chain armorów.
+ Tiquanda Hydras
Zbyt dużo nie ma tutaj do opisywania - Hydry to świetny potwór do hunta z blokerem. Dobrze jest przysummonować parę DSów, i atakować z różdzki/laski stojąc za blokerem. Często bierze się ze sobą healera - druida który będzie leczył blokera. Paladyni mogą użyć convince rune na DSach które przywołuje mag, wtedy obaj będą mieli pod 2 DSy.
+ Talahu ("Hydra Island")
http://i2.photobucket.com/albums/y21.../_1/Talahu.png
To co wyżej - tylko że cała wyspa jest wręcz pełna od Hydr, dlatego mogą naraz na niej expić z 3 ekipy. Niestety, żeby móc dostać się na tą wyspę, trzeba się wpierw trochę natrudzić.
Na najwyższych lvlach dochodzą warlocki (Demona), behemothy (cyclopolis), demony (podziemia Edron i Goroma), serpent spawny (podziemia małp), faraony (tombs) i Pits of Inferno. Nie będę ich opisywał, gdyż to nie ma sensu. Nie opisałem także wywern, orków na Edron, Goromy, płn. Tiquandy gdyż nie znam jeszcze dokładnie tych terenów i chwilowo nie mam do nich dostępu (PACC będzie za ok. tydzień, wtedy powinienem już coś dodać). Bardzo mile widziane sugestie co dodać czy poprawić.
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2002 phpBB Group
Softmetal theme by Macthink
Regulamin